Search WEBURL

Sunday, April 20, 2014

Malaysia Airlines Flight 370

Malaysia Airlines Flight 370 (MH370/MAS370)[a] was a scheduledinternational passenger flight from Kuala Lumpur to Beijing that lost contact with air traffic control[2] on 8 March 2014 at 01:20 MYT,[b] less than an hour after takeoff. At 07:24, Malaysia Airlines (MAS) reported the flight missing.[4]The aircraft, a Boeing 777-200ER, was carrying 12 Malaysian crew members and 227 passengers from 14 nations.[5]
A multinational search and rescue effort, later reported as the largest in history,[6] began in the Gulf of Thailand and the South China Sea.[7][8] Within a few days, the search was extended to the Strait of Malacca and Andaman Sea.[9][10][11] On 15 March, based on military radar data and radio "pings" between the aircraft and an Inmarsat satellite, investigators concluded that the aircraft had headed west across the Malay Peninsula, then continued on a northern or southern track for approximately seven hours.[12][13][14] The search in the South China Sea was abandoned.[15] Three days later, theAustralian Maritime Safety Authority began searching the southern part of the Indian Ocean.
On 24 March, the Malaysian government confirmed two independently made analyses by the British Air Accidents Investigation Branch (AAIB) and Inmarsat, and concluded "beyond any reasonable doubt" that the aircraft had gone down in the southern part of the Indian Ocean with no survivors. Earlier search areas were abandoned and all search efforts are being concentrated on the Australian-led area.[16][17][18] There has been no confirmation of any flight debris[19][20][21][22][23] and no crash site has been found.[24]

Get in touch 






යානය කඩාවැටී නෑ කොහේට හරි ගොඩබස්වලා

අතුරුදන් වූ මැලේසියානු MH370 යානය දක්ෂිණ ඉන්දීය සාගරයට කඩා වැටී නැති බවත් එම යානය කිනම් හෝ ස්ථානයකට ගොඩබස්වා ඇති බවත් මෙහෙයුම් වල නිරතවී සිටින නිලධාරීන් ප්‍රකාශ කරයි.


මේ පුවතත් යානය පිලිබඳ බලාපොරොත්තු නැවත වාරයක් නෂ්ට වී ඇත. සෝදිසි මෙහෙයුම් සඳහා කෝටි ගණනක මුදල් වැය කිරීමෙන් පසුව මෙහෙයුම්වල නිරතවූ නිලධාරීන් පවසන්නේ තමන් වැරදි ස්ථානයක යානය සෙවූ බවයි. තවද අදාල මැලේසියානු යානය අතුරුදහන්වී දින 45 ක් ගතවී ඇතත් තවමත් ඒ සම්බන්ධව කිසිඳු තොරතුරක් සොයාගෙන නැත.

කෙසේවූවත් මැලේසියානු අග්‍රාමාත්‍ය නජීබ් අබ්දුල් රසාක් පවසා සිටියේ යානය දක්ෂිණ ඉන්දීය සාගරයට කඩා වැටී ඇති බවයි. කිසිඳු තොරතුරක් නොමැතිව එලෙස වගකීම් විරහිත ප්‍රකාශයක් සිදුකිරීම සම්බන්ධව චීන ජනතාව අප්‍රසාදය පල කර අතර තම අතුරුදහන්වූ පවුල්වල සාමාජිකයින් සම්බන්ධව ඇත්තේ තවමත් පිළිතුරක් නොමැති ප්‍රශ්නයකි.

මේ අතර වාරයේ අතුරුදන් වූ MH370 යානයේ සිටි මගීන් සහ කාර්ය මණ්ඩල සාමාජිකයින් වෙනුවෙන් මරණ සහතික නිකුත් කිරීමට මැලේසියානු රජය සැලසුම් කර ඇති බව විදෙස් මාධ්‍ය වාර්තා කරයි.මැලේසියානු රජය අතුරුදහන්වූ යානය සම්බන්ධව මේ සිදුකරනු ලබන මතභේදාත්මක ප්‍රතිපත්තිය පිලිබඳ සියල්ලන්ගේම අවධානය මතුවී ඇති බවට කිසිඳු සැකයක් නැත.

Source mawbima.lk 23-04-2014

Sheet metal with rivets that washed ashore in Western Australia is NOT wreckage from missing flight MH370, officials confirm - 24-04-2014

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2611137/Have-MH370-parts-washed-ashore-Western-Australia-examine-unidentified-material-links-missing-Malaysian-plane.html#ixzz2zlysskDi

1 South Korea ferry
The South Korean ferry MV Sewol (Korean세월호Hanja歲月號)capsized on 16 April 2014. It was carrying 476 people, mostly secondary school students from Danwon High School (Ansan City) who were travelling from Incheon to Jeju.[5] The 6,825-ton vessel sent a distress signal from about 2.7 kilometres (1.7 mi) off Gwanmaedo Island at 08:58 Korea Standard Time (23:58 UTC, 15 April 2014).


News updates : http://goo.gl/SnNT2M


Ten dead after tractor falls into ZD canal in Aluthoya , Aralaganwila, Sri Lanka

0 comments:

Post a Comment